رفتن به مطلب

اشنایی با گرانترین عطرهای دنیا


yasi

ارسال های توصیه شده

 

http://www.seemorgh.com/images/iContent/1388-3/clivechristian.jpg

 

 

قیمت این عطر دو هزار دلار است و جعبه آن با کریستال و طلا سفید تزیین شده

 

 

http://www.irannaz.com/user_files/image/image54/0.082425001358996859_irannaz_com.jpg

 

 

قیمت این عکس 3 هزار و 540 دلار است این عطر فقط در فروشگاهharrods لندن فروخته می شود

 

 

http://www.irannaz.com/user_files/image/image54/0.148834001358996859_irannaz_com.jpg

 

 

هر بطری از این عطر 6 هزار و 800 دلار است بطری آن با کریستال تزیین شده

 

 

http://www.irannaz.com/user_files/image/image54/0.424368001358996859_irannaz_com.jpg

 

 

قیمت هر اونس از این عطر 765 دلار است جوئل رزنتان خالق این عطر بوده رایحه ی آن مانند هوا پس از زدن آذرخش است در طراحی بطری آن نیز آذرخش را مشاهده می کنید

 

 

http://www.irannaz.com/user_files/image/image54/0.459010001358996859_irannaz_com.jpg

 

 

قیمت هر اونس از این عطر 800 دلار است. با وجود قیمت بالای آن طرفداران زیادی دارد. هنری آلمراس این عطر را برای عطر فروش فرانسوی ژان پاتو تهیه کرد و از سال 1929 تا کنون یکی از محبوب ترین عطر هاست

 

 

http://www.irannaz.com/user_files/image/image54/0.741043001358996859_irannaz_com.jpg

 

 

هر بطری 3.4 اونسی این عطر 500 دلار است

 

 

http://www.irannaz.com/user_files/image/image54/0.785596001358996859_irannaz_com.jpg

 

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

تنها بسته بندی گران ترین عطر با یک الماس ۵ قیراطی و یک گردنبند ۱۸قیراطی از جنس طلا به دور آن، ۱۷۵ هزار دلار میارزد. قیمت یک شیشه از این عطر ۲۱۵ هزار دلار است.

 

http://media.jamnews.ir/medium1/1391/10/05/IMG08484181.jpg

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

کلایو کریستی (Clive Christian)گرانترین عطر دنیاست.اگر شما از عطر کلایو کریستی استفاده کنید، خواهید دید رایحه مدهوش کننده آن، توجه همگان را به شما جلب خواهد کرد.

http://www.yjc.ir/files/fa/news/1391/4/7/89061_441.jpg

تنها بسته بندی این عطر با یک الماس 5 قیراطی و یک گردنبند 18قیراطی از جنس طلا به دور آن، 175 هزار دلار میارزد. قیمت یک شیشه از این عطر 215 هزار دلار است .

هرمس(Hermes) یکی از تولیدات این کارخانه دومین عطر گران دنیاست که نام کامل آن Hermes 24 Faubourg است. قیمت یک اونس یعنی قدری بیشتر از 28 گرم از این عطر، 1500 دلار است. این عطر رایحه لطیف عنبر و گلهای سپید را به همراه ماندگاری بالا دارد.

http://www.yjc.ir/files/fa/news/1391/4/7/89062_260.jpg

انیک گوتال (Annick Goutal) عطرهایی که رایحه مرکبات تازه با پایهای از عطر درخت لیمو دارد، همگان را به سوی خود کشید. امروزه این عطر در سراسر دنیا فروش موفقی دارد و قیمت یک شیشه 3.4 اونسی یعنی تقریباً 96.38 گرم از آن 1500 دلار است.

http://www.yjc.ir/files/fa/news/1391/4/7/89063_253.jpg

جوی(Joy ) محبوبترین عطر با رایحه گلها است .این عطر چهارمین عطر گران دنیاست. در باب دلیل گرانی این عطر همین بس که برای تولید 30 میلی لیتر از این عطر به 10 هزار شاخه گل یاسمن و 28 دوجین گل رز نیاز است. یک اونس یعنی حدود 28 گرم از این عطر، 800 دلار آمریکا ارزش دارد.

http://www.yjc.ir/files/fa/news/1391/4/7/89064_658.jpg

 

لس لارمس (Les Larmes Sacrées de Thebes of Baccarat) یک عطر که از آن تنها 6 شیشه در سراسر دنیا یافت میشود. شیشههای این عطر هرمیشکل است و هر یک 6800 دلار قیمت دارد که با توجه به حجم آنها، این عطر ششمین عطر گران دنیا به شمار میرود.

http://www.yjc.ir/files/fa/news/1391/4/7/89068_683.jpg

رالف لارن(Ralph Lauren)، عطری گرم و شیرین که رایحهای قدیمی با ترکیبی از بوی مشک و شکلات و وانیل و... دارد و یک حس نوستالژیک را در شما بیدار میکند. این رایحه همیشه مورد استقبال بوده است و گویی هرگز تاریخ انقضا نخواهد داشت.قیمت هر شیشه از عطر مخصوص او 3540 دلار است.

شالینی(Shalini) عطری با رایحه مشک و وانیل و گشنیز 2.2 اونس یعنی حدود 62 گرم از آن 900 دلار قیمت دارد. نکته منفی این عطر ماندگاری پایین آن است که از چنین عطر گرانی بعید است.

http://www.yjc.ir/files/fa/news/1391/4/7/89071_853.jpg

 

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

و بد نیست که بدانیم :

 

Jean Patou’s Joy

با رایحه ای كلاسیك و بی انتها و ماندگار برازنده همه خانمهای پر زرق و برق و مجلل است كه رویهمرفته شخصیت و جذابیت فردی را تغییر می دهد. این عطر در سال 1930 توسط خود جین پاتو كه سازنده این عطر می باشد در فروشگاههای مهم به قیمت 800 دلار عرضه گردید

http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1391/4/3/77292_269.jpg

Shalini Parfums Shalini

رایحه ای شهوانی دارد كه توصیف كننده عصر مدرن حاضر و مناسب این دوره می باشد . این عطر به توصیف زنان این عصر كه زنانی بی خیال و مستقل هستند می پردازد . به تعداد كم و با قیمت 900 دلار برای هر شیشه عرضه گردید .

http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1391/4/3/77352_736.jpg

Herm’s 24 Fauborg

در سال 1995 عنوان عطر زنانه را به خود اختصاص داد و همواره در لیست 10برند برتر گران دنیا جای دارد . امروزه قیمت آن 1500 دلار است و به دلیل خاصیت براق كنندگی پوست، پس از استفاده پوست صورتتان براق می شود .

http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1391/4/3/77286_513.jpg

D Hardrien Goutal Eau Annick

در سال 1996 با طعمهایی چون طعم ترنج ، ریحان ، گریپ فروت ، لیمو ، لیمو ترش ، نعناع ، نارنگی ، شاه پسند و درختان جنگلی در بازار عرضه گردید . قیمت این عطر 1500 دلار می باشد .

http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1391/4/3/77291_948.jpg

 

Baccarats Les Larmes Sacress De Thebe

این عطر هم جز آن دسته عطرهایی اسنت كه پیدا كردن و خریدنش در بازار سخت است . این عطر تركیبی از كندر و گیاه مر می باشد . قیمتش 1700 دلار است و علاوه بركیفیت و خلوص بالا شكل شیشه اش نیز جذاب است . ( به شكل هرم سه بعدی )

http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1391/4/3/77287_573.jpg

4 . Chanel No. 5

این عطر نه تنها گران بلكه به دلیل استقبال فراوان مشتریان بسیار محبوب هم می باشد . اگرچه قیمتی در حدود 1850 دلار دارد ولی بر طبق آمار در هر 30 ثانیه یك عدد از این عطر در دنیا بفروش می رسد . با این حال هنوز یكی از ماركهای محبوب افراد مشهور و افراد طبقه بالای جامعه می باشد.

http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1391/4/3/77289_336.jpg

 

Caron , s Poivre

این عطر هم زنانه است و هم مردانه . در سال 1954 توسط كارون و با قیمت 2000 دلار ساخته شد و به دلیل قیمت بالا و تعداد محدود آدمهایی كه توانایی پرداخت چنین قیمتی را داشتند به تعداد محدود عرضه گردید .

http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1391/4/3/77357_136.jpg

2 . Clive Christian No.1 در سال 2001 و 2008 عنوان گرانترین عطر دنیا را از آن خود كرد . در حقیقت این همان عطری است كه كتی هولمز در روز نامزدیش به خود زد و قیمتی باور نكردنی 2150 دلار دارد .

http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1391/4/3/77288_656.jpg

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

http://media.jamnews.ir/medium1/1391/07/02/IMG20320940.jpg

 

 

هر روزعطرهای پر زرق و برق و رنگارنگی وارد بازار میشود؛ عطرهایی با رایحههای متفاوت و قیمتهای مختلف.اما انگار دیگر تولیدکنندگان به این حد اکتفا نمیکنند، آنها به دنبال یک چیز نو و یک تحول بزرگ هستند تا جایی که بعضی از خبرگزاریهای بزرگ دنیا خبر از تولید عطر خوراکی دادهاند؛ عطری که بخورید و بعد بدنتان خوشبو شود! شاید عجیب باشد اما گویا در این دنیای هزاررنگ دیگر نباید از هیچ چیز تعجب کرد. اما واقعا عطر از کجا به اینجا رسید؟ اصلا چه شد که انسانها به فکر تولید عطر و توسعه این صنعت افتادند؟ چه کسانی در ساخت این ماده خوشبو نقش داشتند؟ و اصلا عطرها در طی تاریخ چه مسیری را طی کردهاند تا به امروز رسیدهاند؟ اینها همه سؤالاتی است که سعی کردهایم در این گزارش به آنها جواب دهیم.البته در کنار آنها تمام نکات ضروری را که هنگام خرید و استفاده از عطر به آنها نیاز دارید آوردهایم ؛ از روش تشخیص عطر تقلبی و اصلی گرفته تا تفاوت عطرهای مختلف و عطر فصل و... .

چه عطری برای چه کسی؟

دقت در نحوه خرید عطر و ادکلن توسط اشخاص مختلف نشان میدهد که افراد از شیوههای مختلف و گاهی عجیب و غریبی برای انتخاب عطر و ادکلن مورد نظر خود استفاده می کنند. مثلا آنهایی که جوانترهستند بیشتر از دوستان و اطرافیان خود تقلید میکنند و بدون توجه به اینکه رایحه عطر می تواند با نوع پوست تغییر کند همان محصول را از فروشگاه خریداری میکنند.بیلبوردهای تبلیغاتی و شیشههای پر زرق و برق محرک خرید بعضی دیگر است، بعضی از افراد مسنتر هم سعی میکنند به برند خاصی وفادار بمانند یا حتی هستند کسانی که از هرچه دردسترسشان باشد استفاده میکنند.

اما اصلیترین عوامل انتخاب که به طور ناخودآگاه روی انتخاب افراد تاثیر میگذارد عبارتند از:

1. شخصیت استفاده کننده: بهطور مثال رایحه تند و اسپرت که برای یک جوان ورزشکار مناسب است نمیتواند برای یک خانم مسن انتخاب مناسبی باشد.

2. فرهنگ جامعه: در جامعهای که در آن حفظ حریم بین زن و مرد امری متعارف است، استفاده یک خانم از رایحههای نه چندان مناسب امری غیرقابل قبول است.

3. جنسیت افراد: اگر یک ادکلن با رایحهای از دسته گلها و شکوفهها که برازنده یک خانم است توسط یک مرد استفاده شود، صورت خوشی نخواهد داشت.

بوی یك نوع عطر در افراد مختلف متفاوت است

تركیب شیمیایی بدن، رژیم غذایی و سن اشخاص بر عطری كه به پوست زده میشود، تاثیر میگذارد. در ضمن، عطر دارای بسیاری از روغنهای اسانسدار است. برخی از روغنهای اسانسدار تاثیر متفاوتی روی پوست اشخاص میگذارد و احتمال دارد كه برخی از آنها جذب پوست شود. همین مسئله باعث میشود تا بویی از پوست متصاعد شده و در نتیجه بوی عطر نیز متفاوت شود.

آیا طریقه استفاده درست از عطر را میدانید؟

عطر را روی قسمتهای نبضدار بدن اسپری كنید، آن هم نه از فاصله خیلی نزدیك. عطری كه از فاصله نزدیك اسپری شود روی یك نقطه جمع میشود و احتمال اینكه بوی آن به تلخی بزند زیاد است. مچ دستها، گردن (البته در مواردی ممكن است باعث ایجاد حساسیت شود) و آرنجها محلهای اصلی اسپری شدن عطر هستند. دستتان را در فاصله 10 تا 15 سانتیمتری این نقاط بگیرید و به آرامی عطر را اسپری كنید. در مورد مچ دستان یك نكته را به خاطر داشته باشید؛ بعد از استفاده از عطر، مچها را به هم نسایید. این كار باعث خراب شدن بوی عطرتان میشود. بعضیها عطر را تنها روی گردنشان اسپری میكنند اما فقط به گردن اكتفا نكنید چون بخش زیادی از بوی عطرتان رو به بالا خواهد رفت و كمرنگ میشود. مچ دستها برای تكمیل این پروژه عالی است!

چگونه عطر تقلبی را از اصل تشخیص دهید

بیشتر عطرهای اورجینال دارای در سنگین و تقریبا آهنربایی هستند كه كاملا با خود شیشه چفت میشوند، در نمونه تقلبی در آنها بسیار سبك و شل روی عطر قرار میگیرد.

عطرهای ارجینال معمولا از شیشه باكیفیت و شفافی برخوردار هستند كه در نمونه تقلبی آن شیشه كدر و حتی كمی سبكتر بهنظر میرسد( در بعضی موارد بهدلیل طراحی فوقالعاده مشابه قابل استناد نیست).

آخرین مرحله تشخیص و شناسایی عطر اورجینال رایحه خود عطر است كه درصورت آشنایی خریدار با آن محصول شناسایی آن راحت بوده در غیر این صورت میتوان ذكر كرد كه عطرهای تقلبی بنا به نداشتن كنترل كیفی و استاندارد رایحه ثابتی ندارند.

از آغــــــــــاز تا امـــــــــروز عطـــر

باستانشناسان ظرفهای مخصوص عطر روغنی را كه معطر بود در گورهای مربوط به مصریان پیدا كردهاند. آنها به نوعی به هنر ساختن عطر دست پیدا كردند اما بعدها این هنر توسط رومیها و عربها توسعه پیدا كرد، آنها یاد گرفتند چطور باید عطر را تصفیه كرد. نخستین شكل عطر، بخور بود كه در بینالنهرین كشف شد. در آن هنگام در مناسك مذهبی، صمغها و چوبهای مختلفی سوزانده میشد، همچنین چوبها و صمغهای خوشبو را در آب و روغن خیس میکردند و بدن خود را با آن ماساژ میدادند.

1 قرن قبل از میلاد: پرندگان و حیوانات عطر میزدند

رومیها عادت داشتند به حیوانات خانگی عطر بزنند بهخصوص سگها و اسبهایشان، همچنین آنها سعی میكردند با ایدههای خاص و مبتكرانه بال وپر پرندههایشان را نیز به عطر آغشته كنند تا وقتی آنها در اتاق شروع به پرواز میكنند بوی خوش از بالهایشان متصاعد شود و همه فضا را خوشبو كند.

قرن 2 میلادی: ابوعلی سینا گلاب را ساخت

در ایران ابوعلی سینا، نخستین بار فرایند استخراج عصاره از گلها به وسیله تقطیر را كه امروزه رایجترین روش عطرسازی است انجام داد. او ابتدا این روش را روی گل سرخ پیاده كرد كه عملا به تولید گلاب منجر شد. قبل از این كشف بزرگ عطرهای مایع كه مخلوطی از روغنها، پودر گلها و گیاهان خشك شده بود، وجود داشت.

قرن 14 میلادی: دانش عطرسازی به اروپا آمد

دانش عطرسازی در قرن چهاردهم با گسترش اسلام به اروپا راه یافت و درنهایت در سال 1370 میلادی یك مجارستانی، نخستین عطر مدرن را با روغنهای محلول در الكل به فرمان ملكه (الیزابت) این كشور تولید كرد كه در اروپا با عنوان Hungary Water شهرت یافت.

قرن 16 میلادی: فرانسه مرکز عطر جهان شد

عطر وارد انگلستان شد و ملكه الیزابت اول دستور داد كه تمام مكانهای عمومی را خوشبو كنند. تولید و تصفیه عطر به فرانسه رسید و كم كم این كشور به مركز عطر جهان اروپا تبدیل شد. از همین جا بود كه مانند امروز از عطر برای از بین بردن بوی نامطبوع بدن استفاده كردند.

قرن 17 میلادی: دستکش عطردار مسموم

در آن زمان استفاده از دستكشهای عطردار در فرانسه مرسوم شد. علاوه بر اینها، عطرسازان در این دوران از همه دانش و مهارتشان استفاده كردند تا سم درست كنند. یك دوشس فرانسوی در همین ایام با دستكش عطردار مسموم شد و به قتل رسید، زیرا در این دستكش به جای عطر از سم استفاده شده و پوست او این سم را جذب كرده بود.

قرن 18 میلادی: یک انقلاب بزرگ در صنعت عطرسازی

با ساخت ادكلن (Eau de cologne) انقلابی در صنعت عطرسازی به وقوع پیوست. ادكلن كه در آن زمان تركیبی بود از گیاهان رزماری، نارنج و لیمو موارد استفاده فراوانی داشت، از آن جمله میتوان به استفاده از آن برای خوشبو كردن آب حمام، خوشبو كردن نوشیدنیها و شكر بهعنوان شستوشودهنده و خوشبوكننده دهان، جزئی از مواد سازنده پمادها و... اشاره كرد.

قرن 19 میلادی: استفاده بیش از اندازه ناپلئون از عطر

ناپلئون عادت داشت هر ماه،60 شیشه از عصاره و اسانس خیلی قوی یاس استفاده كند اما همسر اول او یعنی «ژوزفین» بیشتر دنبال بویی قویتر یعنی عطر مشك بود. عطر او به قدری قوی بود كه 5 دهه بعد از مرگش همچنان بوی آن در اتاق خواب مخصوصش باقی مانده بود. در این زمان دیگر عطر در بین مردم رواج پیدا كردهبود و حتی انقلاب صنعتی نیز نتوانست بر فروش بسیار عطر تاثیر بگذارد و آن را از رونق بیندازد.

چرا همه عطرها الكل دارند؟

تـركیب آب و الـكل بهعنوان حلال مواد معطر بهكار میرود. چون الكل فرار است باعث میشود كه بوی عطر روی پوستتان نمانده و در اثر گرمای پوست شما متصاعد شود و درنتیجه بوی مطبوع به شامه اطرافیان برسد. بدون وجود الكل در عطر، شما تنها كسی خواهید بود كه متوجه میشوید عطر زدهاید.

هر عطری برای چه مكانی؟

برای محافل رسمی بهتر است از عطرهای تلخ، گرم، شیرین و تند استفاده كنید. به عطرهایی كه معمولا بوی شكلات و میوههای تابستانی را میدهند عطرهای «شیرین و گرم» میگویند و عطرهایی هم كه از اسانس ریشه درختان و ادویههای تند شرقی درست شدهاند را عطرهای «تلخ» میگویند. غالبا عطرهایی كه در مجالس دوستانه استفاده میشوند عطرهای «سرد و ترش» هستند و این نامگذاری به دلیل حس طراوت و آرامشی است كه عطرها منتقل میكنند. عطرهای سرد یك حس خنكی، شادابی و جوانی را به افراد القا میكنند و همچنین با استشمام عطرهای ترش یاد مركبات هم میافتید.

در زمستان چه عطری بزنید؟

از آنجا كه در فصل زمستان مولكولهای تركیبات الكلی فرار نبوده و تا حدودی ساكن و بیحركت هستند، بنابراین معمولا در فصول سرد سال عطرها از ثبات بیشتری برخوردار خواهند بود. با توجه به آنچه گفته شد بهتر است برای این فصول از رایحههای ملایم و خنك كه حاوی تركیباتی مانند ادویههای شرقی، عسل، وانیل، شكلات و قهوه و همچنین عصاره گلها و گیاهان مختلف هستند، استفاده كنید.

بیشتر عطرهایی كه حاوی این تركیبات هستند نوعی احساس آرامش، اطمینان و دلگرمی را در افراد ایجاد خواهند كرد. فصل زمستان اغلب موجب ایجاد نوعی احساس افسردگی در افراد خواهد شد. براساس نتایج به دست آمده از تحقیقات انجام شده، كمبود ویتامین در افراد مختلف در فصول سرد سال بهشدت افزایش مییابد، بنابراین با رایحهای كه در محیط اطرافتان رایحه گرم و دلپذیر ایجاد كند، میتوانید تا حدودی بر این احساس ناخوشایندی كه در وجود شما بهوجود آمده است، غلبه كنید.

سا 1950 عطرهای مردانه ساخته شد

در همین دوران تولیدكنندههای عطر سراغ تولید عطرهای مردانه رفتند مثل ادكلنها و افترشیوها.

سال 1985: رستورانها استفاده از این عطر را ممنوع کردند

«كریستین دیور» یكی از معروفترین عطرهای خود را به نام «Poision» وارد بازار كرد؛ عطری كه در تبلیغات آن گفته میشد كه احساسات عشق و نفرت را توامان در فرد زنده میكند. این عطر دارای رایحه گلهاست و آنقدر عطر و بوی قوی دارد(حدود 37 درصد) كه برخی از رستورانهای نیویورك ورود آن را ممنوع كرده بودند، زیرا بوی غذاها را تحتتاثیر خود قرار میداد و نمیگذاشت كه بوهای مطبوع غذا در فضای رستوران بپیچد.

سال 1990: حس تازگی وارد عطرسازی شد

در این دهه عطرسازان، مواداولیه جدیدی را در عطرها استفاده كردند موادی كه حس تازگی را به عطرها تزریق میكنند. آنها سعی میكردند از مواد طبیعی بیشتر استفاده كنند تا جایی كه بتوانند حس فضاهای طبیعی را القا كنند. مثلا رایحههایی به كار برند كه انعكاسی از اقیانوس و هوای پاك باشد. یكی از پیشگامان در این عرصه شركت «كالوین كلین» بود كه سراغ تولید چنین عطرهایی رفت.

سال 1997: سال عطرهای زنانه

سال ۱۹۹۷ سالى براى عطرهاى زنانه بود. در همان سالها بسیارى از زنان چه خانه دار و چه شاغل، خواستار اثبات شخصیتى مستقل از مردان بودند. عطرهاى معروفى مانند عطر «فیفت اونیو» توسط «الیزابت اردن» و عطر ۲۱۲ توسط كارولین هررا در سال ۱۹۹۷ به بازارهاى جهان معرفى شدند. زنان دهه ۹۰ تفاوتهاى زیادى با زنان دهههاى قبل از خود داشتند. آنها تبدیل به انسانهایى بسیار پیچیده، مرموز و مستقل شده بودند و از اینرو عطرهاى كلاسیك دیگر توجه آنها را جلب نمیكرد. همین امر صنعت عطرسازى را تبدیل به صنعتى آمیخته با روانشناسى و جامعهشناسى كرد.

و سرانجام؛ تولید عطــــر خوراكی در ســــال 2012

به نوشته روزنامه « گاردین»آبنباتهایی تولید شدهاست كه پس از خوردن آن رایحه خوشبویی از تمام منفذهای پوست بدن متصاعد میشود. هر دانه از این آبنباتها كه از اوایل سال آینده در ایالاتمتحده وارد بازار خواهند شد، میتوانند بدن یك انسان بالغ ۶۰ كیلویی را بهمدت 6ساعت در عطر گل رز بپوشانند.

شركت آمریكایی سازنده این آبنباتهای عطرافشان میگوید، خوردن آن كاملا بیضرر است و روش تاثیرگذاری آن بر بدن دقیقا شبیه سیر است. این آبنباتها نیز مثل گیاه سیر تركیبی دارند كه بدن انسان به راحتی میتواند آنها را تجزیه كند و به همین دلیل بوی نهفته در این تركیبها از طریق منافذ پوست متصاعد میشود.

ماده اصلی موجود در این آبنباتها «گرانیول» نام دارد كه الكل اشباعشده مایع و معطر و یك تركیب طبیعی است كه در گیاهانی شبیه گل رز، بنفشه و وانیل یافت میشود. با مكیدن و خوردن این آبنباتها كه در ضمن حاوی شكر نیستند، ظاهرا بدن ما به یك بطری عطرافشان بدل میشود.

 

 

منابع: سيب سبز و باشگاه خبرنگارن

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

روش انتخاب ادوکلن براساس نوع پوست (ویژه آقایان)

 

http://media.jamnews.ir/medium1/1391/12/13/IMG14242124.jpg

 

 

معمولاً وقتی آقایان می خواهند اودکلن بخرند، یکی از دو کار زیر را انجام می دهند:

۱- دنبال همان عطری که از دوران دبیرستان استفاده می کردند خواهند بود.

۲- عطری را انتخاب می کنند که در هنگام خرید به نظرشان خوشبو بیاید.

البته راه دوم بسیار بهتر از راه اول به نظر می آید، اما برای انتخاب عطر فقط مهم این نیست که کدام به نظرتان خوشبو بیاید. پوستتان هم مهم است و اینکه آیا با پوست شما سازگاری دارد یا خیر. رایحه هر عطری برای افراد مختلف متفاوت است چرا که این رایحه تا حد زیادی به نوع پوست شما و مواد تشکیل دهنده ی آن عطر بستگی دارد.

روش تست ادوکلن

قبل از اینکه با اصول سازگاری عطر با پوستتان آشنا شوید، ابتدا برایتان چند نکته برای انتخاب اولیه ادوکلن ذکر می کنیم:

در انتخاب هر ادوکلن سه مرحله وجود دارد. زمانی که در فروشگاه هستید، ادوکلن مورد نظرتان را برداشته و کمی از آن را به عنوان نمونه روی کاغذ تستر بزنید و بو کنید. این اولین مرحله و اولین احساس شما نسبت به رایحه این عطر است.

۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد دوباره کاغذ را بو کنید. این دومین مرحله است. در این مرحله شما رایحه جدیدی بعد از از بیرون رفتن رایحه اول از بینیتان به مشامتان خواهد خورد.

۴۵ دقیقه تا یک ساعت دیگر صبر کرده و دوباره کاغذ را بو کنید. این مرحله سوم است و در این مرحله شما بویی استشمام خواهید کرد که برای ۳ یا ۴ ساعت ماندگار خواهد بود. اگر رایحه این عطر در هر سه مرحله مورد پسند شما بود، می توانید آن را انتخاب کنید.

ترکیباتی در ادوکلن ها که باید از آنها پرهیز کرد

انواع بسیاری از ادوکلن ها حاوی ترکیباتی مصنوعی هستند. بعضی از انواع متداول این ترکیبات که باعث مشکلات پوستی مثل خارش، جوش، آماس و اگزما و حتی مشکلات تنفسی می شوند شامل انواع زیر هستند:

الکل بنزین

استات بنزین

بنزالدئید

لیمونین

لینالول

آ- پینن

استات اتیل

استون

متاسفانه، هیچیک از عطرسازها ترکیبات عطرها را روی شیشه آن ذکر نمی کنند. اما شما می توانید فرض کنید که یکی از ترکیبات اصلی همه عطرها الکل اتیل است. این ماده باعث می شود که روغن های عطر به هم آمیخته شود.

چطور بفهمیم عطری با نوع پوستمان سازگاری دارد؟

کیفیت ادوکلن و تاثیرگذاری آن، هر دو به مسائل زیادی از جمله رژیم غذایی، محیط، ژنتیک و رفتارها (مثل فشارهای عصبی ، سیگار کشیدن،…) بستگی دارد. اما یکی از مهمترین فاکتورها نوع پوست شما و درجه رطوبت آن است. هر چه پوست مرطوب تر (یا خشک تر) باشد، ادوکلن رایحه ای قوی تر (یا ضعیف تر) خواهد داشت.

پوست های چرب و مرطوب

افرادی که پوست هایی با رطوبت و چربی زیاد دارند، فعالیت شیمیایی بدنشان بیشتر است. این چربی اضافی روی سطح پوست می تواند با ادوکلن ترکیب شده و عطر دوام بیشتری پیدا کند. اما این چربی زیاد ممکن است همچنین باعث شود که رایحه ی عطر تغییر کرده و به بویی ناخوشایند تبدیل شود.

برای جلوگیری از این مسئله، در طی روز از مقدار کمتری ادوکلن استفاده کنید یا اینکه از ادوکلن هایی با بویی ضعیف تر یا عطرهایی که کمتر با عطر مشک و بیشتر با عطر میوه ها و گل ها ساخته شده باشد استفاده کنید. ادوکلن هایی که برای فصل تابستان ساخته شده اند برای مردهایی که پوست چرب دارند بهترین نعو به حساب می آید.

پوست های خشک

ادوکلن بسیار سریعتر در پوست های خشک از بین می رود، به همین دلیل باید مقدار بیشتری مورد استفاده قرار گیرد. هرچند، به خاطر وجود ترکیبی مثل الکل اتیل، استفاده زیاد هم ممکن است باعث خشک کردن هر چه بیشتر و خراب کردن پوست شود. مسئله بسیار پیچیده ای است…

با دانستن این مطلب، افرادی که پوست هایی خشک دارند باید دنبال عطر های زمستانی باشند. این ادوکلن ها عطر قوی تری دارند و در هوای خشک و سرد ماندگاری طولانی دارند.

پوست های حساس

بزرگترین خطر برای مردهایی که پوست حساس دارند این است که از ادوکلن های قوی استفاده کنند در حالیکه از سایر محصولات پوستی قوی نیز استفاده می کنند. اگر پوستتان دچار آکنه و کهیر است، بهتر است که ازاستفاده ادوکلن بعد از استفاده از افترشیو و اسپری بدن خودداری کنید، به خاطر اینکه ممکن است باعث آلرژی شود.

افرادی که پوست حساس دارند می توانند از همان قوانین مربوط به پوست های خشک در خرید ادوکلن استفاده کنند، اما بهتر است که ترکیباتی که در این عطرها استفاده می شود همه از مواد طبیعی باشند.

چند نکته دیگر

برای گرفتن نتیجه مطلوب ادوکلن را به گلو، مچ ها، سینه و اطراف گردنتان بزنید. این قسمت ها بهترین نواحی هستند که عطر بتواند با چربی طبیعی بدن شما مخلوط شود. نکته دیگر اینکه قبل از لباس پوشیدن از عطر به پشت زانوهایتان هم بزنید چون این ناحیه رایحه را به خوبی منتشر می کند. افراد بسیاری عادت دارند که در آخر کار کمی هم از عطر روی لیاسهایشان اسپری کنند، اما این کار منع می شود چون به لباس آسیب می رساند.

و در آخر نکته دیگری اضافه می کنیم و آن این است که هیچ کس نباید تا زمانی که نزدیکتان نشده است رایحه عطرتان را استشمام کند. اگر وارد اتاقی شدید و مردم پشت سر شما بو کشیدند، مشخص است که زیاد از عطرتان استفاده کرده اید. برای اطمینان به هر اندازه که می توانید مقدار کمتری استفاده کنید. خانم ها دوست دارند شما را بو کنند، نه عطر کرستین دیور را!

سعی کنید در انتخاب عطر هم مثل انتخاب صابون یا مرطوب کننده به پوستتان اهمیت دهید و با توجه به نوع پوستی که دارید، ادوکلنتان را تهیه کنید.

 

 

ایران ناز

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

کدام ادکلن مناسب است؟

 

http://media.jamnews.ir/medium1/1391/07/13/IMG15050759.jpg

 

 

 

معمولاً وقتي افراد مي خواهند ادکلن بخرند، يکي از دو کار زير را انجام مي دهند:یا دنبال همان عطري که از دوران دبيرستان استفاده مي کرده اند خواهند بود. و یا عطري را انتخاب مي کنند که در هنگام خريد به نظرشان خوشبو بيايد.

 

 

البته راه دوم بسيار بهتر از راه اول به نظر مي آيد، اما براي انتخاب عطر فقط مهم اين نيست که کدام به نظرتان خوشبو بيايد. پوستتان هم مهم است و اينکه آيا با پوست شما سازگاري دارد يا خير. رايحه هر عطري براي افراد مختلف متفاوت است چرا که اين رايحه تا حد زيادي به نوع پوست شما و مواد تشکيل دهنده ي آن عطر بستگي دارد.

 

براي داشتن انتخابی بهتر متن زير را مطالعه کنيد.

 

روش تست ادوکلن

قبل از اينکه با اصول سازگاري عطر با پوستتان آشنا شويد، ابتدا برايتان چند نکته براي انتخاب اوليه ادوکلن ذکر مي کنيم:

در انتخاب هر ادکلن سه مرحله وجود دارد. زماني که در فروشگاه هستيد، ادکلن مورد نظرتان را برداشته و کمي از آن را به عنوان نمونه روي کاغذ تستر بزنيد و بو کنيد. اين اولين مرحله و اولين احساس شما نسبت به رايحه اين عطر است.

چند دقيقه صبر کنيد و بعد دوباره کاغذ را بو کنيد. اين دومين مرحله است. در اين مرحله شما رايحه جديدي بعد از از بيرون رفتن رايحه اول از بينيتان به مشامتان خواهد خورد.

40 دقيقه تا يک ساعت ديگر صبر کرده و دوباره کاغذ را بو کنيد. اين مرحله سوم است و در اين مرحله شما بويي استشمام خواهيد کرد که براي چندساعت ماندگار خواهد بود. اگر رايحه اين عطر در هر سه مرحله مورد پسند شما بود، مي توانيد آن را انتخاب کنيد.

چند نکته ديگر

براي گرفتن نتيجه مطلوب ادکلن را به گلو، مچ ها، سينه و اطراف گردنتان بزنيد. اين قسمت ها بهترين نواحي هستند که عطر بتواند با چربي طبيعي بدن شما مخلوط شود. نکته ديگر اينکه قبل از لباس پوشيدن از عطر به پشت زانوهايتان هم بزنيد چون اين ناحيه رايحه را به خوبي منتشر مي کند. افراد بسياري عادت دارند که در آخر کار کمي هم از عطر روي لياسهايشان اسپري کنند، اما اين کار منع مي شود چون به لباس آسيب مي رساند.

 

و در آخر نکته ديگري اضافه مي کنيم و آن اين است که هيچ کس نبايد تا زماني که نزديکتان نشده است رايحه عطرتان را استشمام کند. اگر وارد اتاقي شديد و مردم پشت سر شما بو کشيدند، مشخص است که زياد از عطرتان استفاده کرده ايد. براي اطمينان به هر اندازه که مي توانيد مقدار کمتري استفاده کنيد. خانم ها دوست دارند شما را بو کنند، نه عطر کرستين ديور را!

 

سعي کنيد در انتخاب عطر هم مثل انتخاب صابون يا مرطوب کننده به پوستتان اهميت دهيد و با توجه به نوع پوستي که داريد، ادکلنتان را تهيه کنيد.

 

جام نیوز

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

گران ترین عطرهای زنانه دنیا

 

 

وقتی از گرانترینها صحبت ميشود، با خود فکر ميکنیم یک لباس، عطر، ساعت یا هر کالای لوکس و گران دیگر چه مزایایی باید داشته باشد تا این قیمتهای نجومي را به خود اختصاص دهد؟

 

اما تا زمانی که از این اقلام لوکس و استثنایی استفاده نکرده باشیم، نميتوانیم تفاوت آنها را با اجناس معمولی و رایج تشخیص دهیم. فکر ميکنید یک عطر زنانه چه ویژگیهایی باید داشته باشد تا در زمره ۱۰ عطر گران دنیا جای بگیرد؟ با ما باشید تا ویژگیهای گرانترین عطرهای دنیا را بشناسید.

 

کلایو کریستی (Clive Christian)گرانترین عطر دنیاست. این برند بریتانیایی، یکی از قدیميترین عطرهای انگلستان است و ۱۳۵ سال پیش، و از زمانی که ملکه ویکتوریا در حرکتی نمادین تاج خود را به نشانه کیفیت فوقالعاده به این عطر جایزه داده، شهرتی فوقالعاده کسب کرده است. اگر شما از عطر کلایو کریستی استفاده کنید، خواهید دید رایحه مدهوش کننده آن، توجه همگان را به شما جلب خواهد کرد. تنها بسته بندی این عطر با یک الماس ۵ قیراطی و یک گردنبند ۱۸قیراطی از جنس طلا به دور آن، ۱۷۵ هزار دلار ميارزد. قیمت یک شیشه از این عطر ۲۱۵ هزار دلار است.

 

هرمس(Hermes) یک برند فرانسوی است که به ساختن کالاهای لوکس ميپردازد. یکی از تولیدات این کارخانه دومین عطر گران دنیاست که نام کامل آن Hermes ۲۴ Faubourg است. قیمت یک اونس یعنی قدری بیشتر از ۲۸ گرم از این عطر، ۱۵۰۰ دلار است. این عطر رایحه لطیف عنبر و گلهای سپید را به همراه ماندگاری بالا دارد و گویی حس درخشندگی و خلوص را در فرد مصرف کننده برای دیگران به وجود ميآورد.

انیک گوتال (Annick Goutal) نام یک زن فرانسوی است که برای فرار از دوره گردی و نوازندگی، در سال ۱۹۸۰ یک مغازه کوچک عطرفروشی در پاریس گشود. خیلی زود عطرهای او که رایحه مرکبات تازه با پایهای از عطر درخت لیمو داشتند، همگان را به سوی خود کشید. امروزه این عطر در سراسر دنیا فروش موفقی دارد و قیمت یک شیشه ۳.۴ اونسی یعنی تقریباً ۹۶.۳۸ گرم از آن ۱۵۰۰ دلار است.

 

جوی(Joy ) محبوبترین عطر با رایحه گلهاست که در سال ۱۹۲۹ توسط هنری آلمراس (Henri Alméras) برای یک خیاط فرانسوی ساخته شده است؛ این عطر چهارمین عطر گران دنیاست. در باب دلیل گرانی این عطر همین بس که برای تولید ۳۰ میلی لیتر از این عطر به ۱۰ هزار شاخه گل یاسمن و ۲۸ دوجین گل رز نیاز است. یک اونس یعنی حدود ۲۸ گرم از این عطر، ۸۰۰ دلار آمریکا ارزش دارد.

 

جار(Jar)، یک عطر کمیاب فرانسوی با بطریهای دستساز است که تنها برای دو مغازه در پاریس ساخته ميشود. این عطر را یک جواهرساز معروف به نام ژول (Joel A. Rosenthal) ابداع کرده و اسانس بسیار تند و نامتعارفی دارد. قیمت هر اونس از این عطر (حدود ۲۸ گرم) ۷۶۵ دلار است.

لس لارمس (Les Larmes Sacrées de Thebes of Baccarat) یک عطر فرانسوی است که از آن تنها ۶ شیشه در سراسر دنیا یافت ميشود. شیشههای این عطر هرميشکل است و هر یک ۶۸۰۰ دلار قیمت دارد که با توجه به حجم آنها، این عطر ششمین عطر گران دنیا به شمار ميرود.

 

رالف لارن(Ralph Lauren)، عطری گرم و شیرین که رایحهای قدیمي با ترکیبی از بوی مشک و شکلات و وانیل و... دارد و یک حس نوستالژیک را در شما بیدار ميکند. این رایحه همیشه مورد استقبال بوده است و گویی هرگز تاریخ انقضا نخواهد داشت. رالف لارن- سازنده این عطر- سالن مد خود را در سال ۱۹۶۷ در نیویورک احداث کرد و علاوه بر تولید لباس به تولید عطر نیز پرداخت. او تا به امروز ۴۰ عطر مختلف ابداع کرده است. قیمت هر شیشه از عطر مخصوص او ۳۵۴۰ دلار است.

 

کارونز پویور(Caron’s Poivre) یک عطر فرانسوی است که در سال ۱۹۵۴ به طور مشترک توسط کارون و پویور ساخته شد. نتیجه این مشارکت، یک عطرگرم و تند بر پایه رایحه گل رز است که هم زنانه و هم مردانه به شمار ميرود. هر دو اونس یعنی حدود ۵۷ گرم از این عطر، ۲ هزار دلار قیمت دارد.

شالینی(Shalini) عطری با رایحه مشک و وانیل و گشنیز که در موریس روسل (Maurice Roucel) تولید شد و ۲.۲ اونس یعنی حدود ۶۲ گرم از آن ۹۰۰ دلار قیمت دارد. نکته منفی این عطر ماندگاری پایین آن است که از چنین عطر گرانی بعید است.

 

شنل شماره ۵ (Chanel No. ۵)مهمترین عطر شنل است که ۱۰۰ میلی لیتر از آن ۲۳۴ دلار قمیت دارد. شنل یک برند تولید کننده اقلام لوکس است که تولید عطر خود را در سال ۱۹۲۴با قرار داد بستن با برادران وردیمر Wertheimer که دو تولید کننده عطر معروف بودند شروع کرد.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

×
×
  • اضافه کردن...