رفتن به مطلب

نگاهی به روند ساخت فراری لافراری


ANGELO

ارسال های توصیه شده

کارخانه فراری در مارانلوی ایتالیا، جایی که معمولاً محل ساخت نمونههای اولیه خودروهای مسابقه فرمول یک است، این روزها مشغول مونتاژ فراریهای لافراری است. لافراری که یک سوپرماشین هیبریدی است، با استفاده از مواد و تکنولوژیهای فرمول یک، کاملاً برای مسابقه آماده میشود.

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/ferrari-laferrari-zfye-0051-500x333.jpgفراری لافراری

 

تا آخر ماه آوریل که این بازدید از واحد مونتاژ لافراری انجام شده، تولید این خودرو برای مدت ۵ ماه ادامه داشته است. این تولید تا اتمام تمام ۴۹۹ خودرو ادامه مییابد. از این تعداد، ۱۲۰ عدد برای مشتریان امریکایی طراحی شده که تعداد زیادی به نظر نمیرسد. فرانکو سیماتی که مهندس دانشآموخته MIT است و مسئول طرحهای اولیه و پیشتولید در فراری است، به ما یادآوری میکند که فراری قبلاً نیز تنها ۳۴۹ دستگاه F50 و ۳۹۹ نمونه از فراری انزو تولید کرده است. ما در این مورد انتخاب تعداد ۴۹۹ به جای ۵۰۰ نیز در این تولید محدود سؤال کردیم و وی در پاسخ گفت:

رقم ۹ در تعداد خودروها به این معنی است که در مدلی مانند انزو، فراری میخواهد همیشه یک خودرو کمتر از ظرفیت بازار تولید کند.

تولید لافراری تقریباً یک دستگاه در روز است و بنابراین تا اتمام ۴۹۹ دستگاه آن، حدود دو سال و نیم زمان لازم است. پس از آن، لافراری تبدیل به یک مدل پا به سن گذاشته میشود.

در اینجا، نگاهی خواهیم داشت به مراحل تولید هر کدام از لافراریها.

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/ferrari-laferrari-v-12-hybrid-powertrain-500x333.jpgتکنسینهای فراری مشغول کار بر روی پیشرانه هیبریدی V12

 

 

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/ferrari-laferrari-kevlar-underbody-shields-500x333.jpgبخش زیرین شاسی فیبرکربنی با استفاده از لایه محافظ «کولار» پوشانده شده تا از عناصر سیستم هیبرید در برابر مصالح سطح جاده محافظت شود.

 

 

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/ferrari-laferrari-carbon-fiber-body-2-500x333.jpgتمام ساختار بدنه لافراری وزنی فقط در حدود 80 کیلوگرم دارد.

 

 

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/ferrari-laferrari-carbon-fiber-body-500x333.jpgحتی بازوهای هیدرولیک نگهدارنده شاسیها نیز به رنگ قرمز هستند.

 

 

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/ferrari-laferrari-chassis-padding-500x333.jpgضربهگیرها قرمز و آبی پلاستیکی از وارد شدن ضربات به شاسیها در حین فرآیند تولید، جلوگیری میکنند.

 

 

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/ferrari-laferrari-construction-front-three-quarter-2-500x333.jpgقرمز، رنگ کلاسیک برای فراری است، ولی رنگهای نقرهای و مشکی نیز برای لافراری بسیار مناسب هستند.

 

 

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/ferrari-laferrari-construction-front-500x333.jpgجلوبندی لافراری، قبل از اینکه کاپوت و اجزای آیرودینامیک نصب شوند.

 

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/ferrari-laferrari-construction-rear-500x333.jpgحتی یک میلیمتر نیز هدر نمیرود. این چیزی است که مهندسان فراری به ما میگویند و شوخی هم نمیکنند. در این تصویر نگاه کنید که چگونه عناصر پیشرانه در پشت لافراری سوار شدهاند. مبدّلهای الکتریکی نقرهایرنگ که توسط مصالح قرمزرنگ محافظت شدهاند، به سمت قلب لافراری، یعنی موتور 6.3 لیتری V12 روانه شدهاند.

 

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/ferrari-laferrari-construction-front-three-quarter-500x333.jpgبه نظر شما این یک اتومبیل برای رانندگی در جاده است یا قرار است یک سفینه قرمزرنگ باشد؟

 

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/ferrari-laferrari-body-open-rear-three-quarter-500x333.jpgلافراری رویایی، کم کم شکل می گیرد.

 

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/ferrari-laferrari-body-open-500x333.jpgدرها و درپوشهایی که برای جاگذاری تجهیزات باز میمانند، نمادی از طراوت و زندگی در کارخانه هستند.

 

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2014-ferrari-laferrari-hy-kers-2-500x333.jpgدر انتهای شاسی، بعد از محل قرارگیری موتور V12 و گیربکس ۷ دنده دوکلاچه، پس از سیستم کنترل کشش فراری و ژنراتور موتور الکتریکی، سه کابل نارنجیرنگ وجود دارند که به مبدّلهای الکتریکی متصل میشوند.

 

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/ferrari-laferrari-electrical-inverters-500x333.jpgو اینجا مبدّلهای الکتریکی را میبینیم که به طرزی عجیب در بالای سیستم گیربکس قرار گرفتهاند.

 

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/ferrari-laferrari-temporary-wheel-500x333.jpgچرخهای موقتی جالب با طرح کلاسیک پنج پرهای فراری برای حرکت شاسی لافراری در خط تولید استفاده میشوند.

 

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/ferrari-laferrari-body-parts-500x333.jpgدر سالن کناری، قطعات مختلف لافراری منتظرند تا به شاسی متصل شوند.

 

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/ferrari-laferrari-brembo-brake-rotor-500x333.jpgدیسکهای ترمز بزرگ لافراری که توسط «برمبو» تولید شدهاند.

 

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/ferrari-laferrari-exhaust-500x333.jpgحتی قسمتهای مختلف اگزوز نیز نشانی از هنر در خود دارند.

 

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2014-ferrari-laferrari-factory-500x333.jpgنمای عقب شاسی فیبرکربنی لافراری، درست قبل از زمانی که پیشرانه هیبریدی V12 در آن جای میگیرد.

 

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/ferrari-laferrari-yellow-sleeves-500x333.jpgپوشش زرد رنگی که سیستم ترمز را در شاسی میپوشاند تا هنگام حرکت در خط تولید آسیبی نبیند. کد F-150 مربوط به شناسایی داخلی در پروژه لافراری است که کارکنان کارخانه به دلیل شباهتش به نام تراک پرفروش فورد، جوکهای زیادی در مورد آن ساختهاند.

 

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/ferrari-laferrari-suspension-500x333.jpgسیستم تعلیق فوق العاده

 

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/ferrari-laferrari-exhausts-500x333.jpgقطعات اگزوز در انتظار سوار شدن.

 

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2014-ferrari-laferrari-hy-kers-1-500x333.jpgموتور V12 اینجا، گیربکس ۷ دنده دو کلاچه اینجا، موتور الکتریکی اینجا، همه منتظرند تا مبدّلهای الکتریکی به کابلهای نارنجیرنگ وصل شوند.

 

http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/ferrari-laferrari-finished-cars-500x333.jpgسوپرماشینهای هیبریدی لافراری تقریباً برای خروج از خط تولید آمادهاند.

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بایگانی شده

این موضوع بایگانی و قفل شده و دیگر امکان ارسال پاسخ نیست.

×
×
  • اضافه کردن...